,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Inspektoři pomáhají i při převzetí nemovitosti

Manželé Martina a Pavel si vyhlédli ideální byt v pražských Nuslích. V té době v něm bydlel nájemník, který nemovitost dříve vlastnil, ale musel ji z finančních důvodů prodat. Nájemník z pomsty, že mu prodávají „jeho“ nemovitost, odmontoval těsně před přejímkou z bytu téměř všechno.

„Byt nebyl ze stavebně-technického hlediska v nijak špatném stavu. Šlo o starší nemovitost, které také odpovídaly závady. Nešlo ale o nic závažného. Elektroinstalace nebyla nejnovější, ale fungovala, vybavení bylo opotřebené a podlahy, stěny a stropy si říkaly o renovaci,“ popisuje inspektor nemovitostí František Valeš ze společnosti Nemoinspekt.

Vše nasvědčovalo tomu, že celý proces koupě a přebírání bytu proběhne úplně bez problémů. „Inspekce dopadla dobře, formality se nám dařilo vyřizovat celkem snadno, původní majitel byl velice vstřícný a nájemník, který v bytě v té době bydlel, se také nezdál být problémový,“ říká Martina.

Mladou dvojici vůbec nenapadlo, že by mohlo v dalších dnech dojít k radikální změně. Martina s Pavlem věděli, že nájemník býval dříve majitelem bytu a že se dostal do nelehké životní situace a byt musel prodat, zůstal v něm i nadále jako nájemník. To, že mu nový majitel chce prodat střechu nad hlavou, ho netěšilo. Nikdo ovšem netušil, že plánuje pořádnou pomstu.

Manželé počítali s tím, že si do nového domova přivezou nábytek z předchozího bydlení. S majitelem se domluvili, že před předáním byt vyklidí. V bytě tak nemělo zůstat žádné vybavení, kromě napevno přimontovaných kusů. Všechno bylo vyjednáno, a to včetně převodu prodejní částky. Také si všichni společně domluvili termín převzetí nemovitosti.

„U tohoto bytu jsme asistovali i u konečného převzetí. Musím říci, že v naší praxi vídáme hodně kuriózní záležitosti. Ale to, s čím jsme se zde setkali, bylo k neuvěření,“ kroutí hlavou František Valeš.

Už při příchodu bylo zřejmé, že se byt od poslední návštěvy radikálně změnil. Byl špinavější, ale především v něm chybělo vše, co se dalo odmontovat. „Chyběly všechny jističe, v bytě nebyla jediná zásuvka ani vypínač. Vnitřky zásuvek byly navíc úmyslně poničené. Topení bylo kompletně vytrhané, chyběly radiátory, trubky. Zmizel také kotel na ohřev vody, chyběly dokonce kliky od oken. A také všechny interiérové dveře. Zůstaly jen ty na balkon, samozřejmě bez kliky,“ vypráví inspektor nemovitostí.

Snad nejhůř dopadla kuchyň a koupelna. V koupelně kromě vany odmontoval úplně vše a to samé v kuchyni, kde zbyl jen dřez. „Neměli jsme umyvadlo, otopný žebřík, přívod na pračku, vana byla poničená a znečištěná, dokonce byla vytrhaná i stropní bodová světla ve stropě,“ vzpomíná Martina. Navíc inspektoři zjistili, že ve všech odpadech v koupelně, kuchyni, ale také v trubkách topení je nastříkaná montážní pěna.

Ani kuchyň se nevyhnula demoliční práci bývalého nájemníka. Odmontoval kuchyňskou linku, na milost vzal překvapivě dřez s kusem pracovní desky. Ale jinak neměl slitování ani s digestoří nebo poličkami.

„Musím přiznat, že jsme byli vážně v šoku. Všechno až do samotného převzetí bytu probíhalo úplně hladce, a tak jsme něco podobného opravdu nečekali. Jsem ráda, že v té chvíli vedle nás stáli inspektoři. Byli pro nás důležitou psychickou oporou. Všechno detailně zdokumentovali, ale hlavně objevili i věci, na které bychom sami asi nepřišli,“ říká Martina.

Následovaly pokusy o jednání s bývalým nájemníkem, ty však byly neúspěšné. Na základě dokumentace, která byla během celého procesu prodeje inspektory vytvářena, přebral všechny náklady spojené s uvedením bytu do stavu před realizací transakce prodávající. Náklady se vyšplhaly na téměř 200 tisíc korun.

Jsme tu pro Vás

Telefon+420 730 193 333
ain

Nebo nám napište

Emailinfo@nemoinspekt.cz
ain

Sledujte nás

ain